с водки лешим станет, друидом чтоб стать берёзовый сок пить и рогами лося занюхивать
Что за чушь? Все знают, что главная фишка друидов - это мухоморы.
Вы что-то путаете, мухоморы это к берсеркерам.
Главная фишка друидов - омела же. А еще человеческие жертвоприношения в кругах камней. И любовь к животным.
А еще болота, если вспомнить про кельтов
- Неправильно говоришь. - Щёкин вдруг почему-то обиделся. - Я ведь здесь всё уже переименовал для удобства. Там, - Щёкин махнул рукой в сторону колокольни, - теперь село Сухонавозово. А это, - он указал на домики разъезда, - деревня Яйцево. Потому что здесь живут два очень крутых... э-э... друида. Ты их ещё увидишь.
- Что за друиды? - удивился Моржов.
- Друиды - это деревянные деревенские андроиды, - мрачно пояснил Щёкин...
(Алексей Иванов, "Блуда и МУДО".)
- Что за друиды? - удивился Моржов.
- Друиды - это деревянные деревенские андроиды, - мрачно пояснил Щёкин...
(Алексей Иванов, "Блуда и МУДО".)
Со скумы, мутсера!
С водки начнешь , водкой закончишь .
Пол страны друидов
Пол страны друидов
Заводы стоят, пол страны друидов.
Ищи кенария.
Ох и долго же ему придется искать
I am about to start on a pre-made adventure, for which I intend to use a grappling druid. We are allowed only to use core books & the complete series, I have the following concept in mind and would like to know if there are any further ways to optimize the build.
Base stats
Human (Stats were point buy; allowed only 1 value below 10)
Str 10
Dex 10
Con 18
Int 10
Wis 16
Cha 8
Level progression:
1 Monk (1) (for improved grapple & wis to AC)
2 Druid (1)
3 Druid (2)
4 Druid (3)
5 Druid (4)
6 Druid (5)
7 MoMF (1)
8 MoMF (2)
9 MoMF (3)
10 MoMF (4)
11 MoMF (5)
12 MoMF (6)
13 MoMF (7) (for extraordinary wildshape)
14 Warshaper (1) (for crit immunity)
15 Warshaper (2) (for the stat gain)
16 Nature's Warrior (1) (for Serpent's coil)
17 Nature's Warrior (2)
18 Nature's Warrior (3) (for Armor of the Crocodile)
19 Nature's Warrior (4)
20 Nature's Warrior (5) (for Wild Growth or Earth's Resilience)
Feat Progression:
1 Endurance (Reg) & Combat Reflexes
3 Alertness (Req)
6 Hold the Line (to grapple a charger and thus prevent damage)
9 (Multi-attack)
12 (Improved Multi-attack)
15 ..
18 ..
The feats are my biggest issue, I do not know of that many feats from the core/complete books that are very useful for a grappler build. I put multi-attack and improved multi-attack between parenthesis because they were two of the feats that I considered but are all not that great for a grappler build.
TL:DR How can I maximize the chance to succeed in grapple and my grapple damage using the above listed character concept (swapping class levels and feats are allowed) within the listed constraints (core & complete books only).
Base stats
Human (Stats were point buy; allowed only 1 value below 10)
Str 10
Dex 10
Con 18
Int 10
Wis 16
Cha 8
Level progression:
1 Monk (1) (for improved grapple & wis to AC)
2 Druid (1)
3 Druid (2)
4 Druid (3)
5 Druid (4)
6 Druid (5)
7 MoMF (1)
8 MoMF (2)
9 MoMF (3)
10 MoMF (4)
11 MoMF (5)
12 MoMF (6)
13 MoMF (7) (for extraordinary wildshape)
14 Warshaper (1) (for crit immunity)
15 Warshaper (2) (for the stat gain)
16 Nature's Warrior (1) (for Serpent's coil)
17 Nature's Warrior (2)
18 Nature's Warrior (3) (for Armor of the Crocodile)
19 Nature's Warrior (4)
20 Nature's Warrior (5) (for Wild Growth or Earth's Resilience)
Feat Progression:
1 Endurance (Reg) & Combat Reflexes
3 Alertness (Req)
6 Hold the Line (to grapple a charger and thus prevent damage)
9 (Multi-attack)
12 (Improved Multi-attack)
15 ..
18 ..
The feats are my biggest issue, I do not know of that many feats from the core/complete books that are very useful for a grappler build. I put multi-attack and improved multi-attack between parenthesis because they were two of the feats that I considered but are all not that great for a grappler build.
TL:DR How can I maximize the chance to succeed in grapple and my grapple damage using the above listed character concept (swapping class levels and feats are allowed) within the listed constraints (core & complete books only).
Это билд для невера или стандартный дндшный, то не узнаю.
Для начала нужно почувствовать силу земли
потом сделать себе трон
И мухоморов...
и завести птичку
Просто положу сюда.
https://lenta.ru/news/2010/10/02/druidry
https://lenta.ru/news/2010/10/02/druidry
Если начинать с водки, то будет что-то среднее, меж человеком и друидом:
захерачить пару мегалитов.
Чтобы написать коммент, необходимо залогиниться